Lån vandreutstillingen «Black lives matter»

Utstilling inspirert av Black Lives Matter-bevegelsen

I samarbeid med Norsk bibliotekforening FlerKult tilbyr vi bibliotekene en utstilling som er inspirert av Black Lives Matter-bevegelsen.

Utstillingen inneholder bøker av svarte forfattere, i hovedsak på engelsk men også litt på norsk. Den består av rundt 50 bøker (2 eksemplarer av hver tittel) med bøker for voksne, ungdom og barn.

Dette er ikke en bla-utstilling med praktverk, den inneholder mange romaner og fagbøker, det er derfor et krav til de bibliotekene som låner utstillingen at bøkene er til hjemlån.

Vi oppfordrer dere til å krydre utstillingen med bøker fra egen samling, og trenger dere inspirasjon til innkjøp har vi laget en liten liste med anbefalinger.

Utstillingen stilt opp på Deichman Bjørnholt
Utstillingen stilt opp på Deichman Holmlia

I tillegg til bøker inneholder utstillingen to plakater, 15 infotrekanter og ca 100 klistremerker.

Det er gratis å låne utstillingen men dere må bekoste returfrakten. Lånetid er 4 uker.

For mer informasjon og bestilling, ta kontakt med:

Oddbjørn Hansen

Ansvarlig for samlinger på albansk, polsk, rumensk, hebraisk, islandsk, estisk, bosnisk, kroatisk, serbisk, slovensk, japansk, koreansk, malaysisk, singalesisk, thai og vietnamesisk. Ansvarlig for innkjøp av språkkurs og ordbøker. Ansvarlig for vandreutstillingen «Black Lives Matter».